TRYGGHETSGARANTI - LES MER

Praktisk informasjon om Indonesia

Praktisk informasjon om Indonesia
Praktisk informasjon om Indonesia

Praktisk informasjon om Indonesia

KLIMA

Beste reisetid

Indonesia ligger ved ekvator og har derfor et tropisk klima. Temperaturene varierer ikke så mye fra øy til øy, og den store klimaforskjellen er regntidene og regnmengdene. Luftfuktigheten er generelt høy hele året, men blir normalt mindre jo høyere opp i fjellene du kommer.

Indonesia har ikke fire årstider slik vi har i Norge, men i stedet to værperioder: den tørre perioden og den regnfulle perioden. Det varierer imidlertid hvilke måneder som omfattes av disse periodene i de ulike delene av øyriket.

Bali (Munduk – Lovina – Ubud – Sanur)

Bali er en meget grønn og frodig øy. Her faller det sjelden regn i dagtimene, i stedet kommer regnet som kraftige, kortvarige regnskyll om kvelden eller natten. Derfor er det alltid mange soltimer på Bali – også i øyas regnfulle periode.

Den tørre perioden er fra april til september.

Den regnfulle perioden er fra oktober til mars.

Værstatistikk for Bali: JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 30 30 31 31 30 30 29 29 30 31 31 31
Gjennomsnittlig min.temp. 24 24 24 24 23 23 22 22 23 23 23 24
Nedbør i mm 328 261 225 117 107 90 119 53 116 173 187 258
Gjennomsnittlig havtemperatur 29 29 29 29 29 28 27 26 27 28 29 29

Java (Yogyakarta – Bromo – Kalibaru – Banyuwangi)

Den tørre perioden er fra mai til september. I denne perioden er dagene varme, tørre og solrike.

Den regnfulle perioden er fra oktober til april. På det østlige Java faller det mindre regn enn i de vestlige regionene. I denne perioden faller regnet som regel sent på ettermiddagen, i form av kraftige byger som normalt varer et par timer.

Værstatistikk for Yogyakarta (Sentral-Java): JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 29 29 29 31 30 30 29 30 31 31 30 29
Gjennomsnittlig min.temp. 22 22 22 22 22 21 21 21 22 22 22 22
Nedbør i mm 353 335 310 211 127 89 41 25 30 94 229 340

Sumatra (Medan – Bukit Lawang – Berastagi – Samosir – Tobasøya)

Sumatra er Indonesias tredje største øy, med ekvator rett på midten, og de to værperiodene er også forskjellige på den nordlige og sørlige delen av øya. Her varierer temperaturene lite gjennom året, og det er mulighet for regnbyger året rundt.

Den tørre perioden er fra mai til september. På den nordlige delen av øya og i de nordlige jungelområdene er temperaturene generelt litt lavere end på den sørlige delen, men temperaturene er likevel noe høyere i den tørre perioden enn i den regnfulle perioden.

Den regnfulle perioden er fra oktober til april. På det nordlige Sumatra faller det mest regn fra begynnelsen av oktober til januar, mens det i sør faller mest regn fra begynnelsen av november til slutten av februar.

Værstatistikk for Medan (Nord-Sumatra): JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 32 32 33 33 33 33 33 33 32 32 31 31
Gjennomsnittlig min.temp. 22 23 23 24 23 24 24 23 22 23 23 23
Nedbør i mm 92 115 97 157 178 147 167 185 263 387 253 228

Komodo nasjonalpark (øyene Flores, Komodo Island og Rinca Island)

Komodoøyene er utnevnt til nasjonalpark og omfatter mange forskjellige øyer. De to mest kjente er Komodo Island og Rinca Island, samt den litt større øya Flores, der de fleste hotellene og resortene ligger. Som i resten av Indonesia har Komodo nasjonalpark to værperioder:

Den tørre perioden er fra april til oktober, og i denne perioden kan det bli så tørt at det er vannrestriksjoner for å bevare naturen i området. I tillegg er luftfuktigheten i perioden også utrolig lav.

Den regnfulle perioden er fra november til mars, og det faller mest regn i januar og februar. I hele perioden regner det normalt i et par timer om morgenen og et par timer sent om ettermiddagen. Solen skinner bare et par timer i løpet av dagen.

Værstatistikk for Labuhanbajo (Flores): JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 31 31 31 31 31 31 31 31 32 32 32 31
Gjennomsnittlig min.temp. 21 21 21 20 20 19 18 18 19 20 21 21
Nedbør i mm 396 361 310 154 120 51 28 29 45 99 193 298

Gili Trawangan

Gili Trawangan ligger øst for Bali og er en del av øygruppen Gili Islands. Selv om værperiodene på Giliøyene er de samme som på Bali, kan det godt regne og være overskyet på Bali mens solen skinner fra en skyfri himmel på Gili Trawangan.

Den tørre perioden er fra april til oktober, og august er normalt er den tørreste måneden. Spesielt i denne perioden er forholdene for snorkling og dykking optimale, for sikten i vannet er på minst 30 meter.

Den regnfulle perioden er fra slutten av oktober til mars, og januar er den våteste måneden. I denne værperioden er det normalt regn om ettermiddagen og klar himmel resten av dagen.

Vær oppmerksom på at Lombokstredet, som du skal gjennom når du tar båt mellom Bali og Gili Trawangan, kan ha sterk vind og høye bølger i månedene januar/februar og juni/juli. Hvis været ikke gjør det mulig å ta båt, avlyses fergen av sikkerhetsgrunner. Dette skjer gjennomsnittlig én til to ganger i året, og som regel dreier det seg om én til to dager om gangen.

Værstatistikk for Gili Trawangan: JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 30 30 30 31 31 30 30 30 31 31 31 30
Gjennomsnittlig min.temp. 22 22 22 21 21 20 19 19 20 21 22 22
Nedbør i mm 358 297 245 117 107 53 58 38 37 97 152 246
Gjennomsnittlig havtemperatur 29 29 29 29 28 28 27 27 27 28 29 29

Lombok (Senggigi)

Lombok ligger øst for Bali, ved siden av øygruppen Gili Islands, og klimaperiodene er derfor stort sett lik Balis. Temperaturene er stabile året rundt, men i høylandet kan det hele året være kjøligere om kvelden og natten.

Den tørre perioden er fra april til oktober, og den beste tiden å reise til øya er fra juni til september. I denne tiden er det mye sol, varmen er ikke for intens og det blåser en behagelig bris fra havet.

Den regnfulle perioden er fra november til mars, og den våteste måneden er januar. Du kan forvente regnbyger om formiddagen, etterfulgt av sol og en byge eller to sent på ettermiddagen. Temperaturene er fortsatt stabile og det er relativt høy luftfuktighet i denne perioden.

Værstatistikk for Lombok: JAN FEB MAR APR MAI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DES
Gjennomsnittlig maks.temp. 30 30 30 31 31 30 30 30 31 31 31 30
Gjennomsnittlig min.temp. 22 22 22 21 21 20 19 19 20 21 22 22
Nedbør i mm 358 297 245 117 107 53 58 38 37 97 152 246
Gjennomsnittlig havtemperatur 29 29 29 29 28 28 27 27 27 28 29 29
VIKTIG INFORMASJON OM REISEN DIN

Pass og visum

Som norsk statsborger må du ha et gyldig, norsk pass. Passet må være gyldig minst 6 måneder fra den dagen du ankommer i Indonesia.

Som norsk statsborger trenger du visum for å reise inn i Indonesia. Du kan søke om visum på to måter: enten ved ankomst i Indonesia eller online.

Hvis du velger å få utstedt visum ved ankomst i Indonesia, skal du fremvise passet og flybilletten din. Prisen er 500 000 IDR pr. person og betales enten i lokal valuta eller i USD. Det er også mulig å betale med Visa eller Mastercard.

Velger du å søke om visum online, skal søknaden behandles via den offisielle siden Visum til Indonesia. Dette skal gjøres tidligst 14 dager før og senest 48 timer før avreise. Når du er på denne siden, skal du velge det visumet som heter “B1 – Tourist (Visa On Arrival)” 30 days, for reisene våre varer ikke mer enn 30 dager. Denne typen visum heter også e-VOA (electronic visa on arrival). Deretter skal du laste opp et bilde av biodatasiden i passet ditt, fylle ut en rekke personopplysninger samt ankomstopplysninger og opplysninger om ditt opphold i Indonesia. Prisen for e-VOA er 500 000 IDR pr. person, og betaling kan skje med Visa eller Mastercard. Når du har betalt, vil ditt e-VOA være tilgjengelig. Vi anbefaler at du skriver ut og tar med en kopi av visumet på reisen. Vær oppmerksom på at visumet er gyldig i 90 dager etter utstedelse.

Reglene om visum finner du på Utenriksdepartementets hjemmeside.

Du må også fylle ut et elektronisk tollerklæringsskjema, e-CD, og det må kan du gjøre her. Dette skal du gjøre 3 dager før avreise. Når du har fylt ut skjemaet, skal du laste ned eller ta et skjermbilde av QR-koden, som blir skannet når du går gjennom passkontrollen ved ankomst i Indonesia. Når du har fullført skjemaet, mottar du en strekkode som inneholder dine helse- og reiseopplysninger. Det er viktig å lagre en kopi av denne strekkoden, da den vil bli skannet ved ankomst. Ved ankomst vil kroppstemperaturen bli kontrollert i tillegg til Health Pass. Hvis temperaturen din overstiger 37,5 grader Celsius, vil du bli gjenstand for ytterligere helseundersøkelser.

Helseskjema

Fra og med 27. august 2024 må du fylle ut et elektronisk helseskjema kalt SATUSEHAT. Dette kan fylles ut fra 2 dager før din avreise til Indonesia och senest før du går ombord på flyet. Du kan fylle ut skjemaet her ved å oppgi en rekke personlige opplysninger, flydetaljer og eventuelle symptomer på sykdom. Når skjemaet er fullført, mottar du en strekkode som inneholder din helse- og reiseinformasjon. Det er viktig å lagre en kopi av denne strekkoden, da den vil bli skannet ved ankomst. Ved ankomst vil kroppstemperaturen din bli målt i tillegg til at helsesertifikatet blir sjekket. Hvis temperaturen din overstiger 37,5 grader Celsius, vil du bli underlagt ytterligere helseundersøkelser.

Obligatorisk turistskatt på Bali

Fra og med  14. februar 2024 innfører Bali en obligatorisk turistskatt som gjelder for alle ikke-indonesiske statsborgere. Prisen er IDR 150 000 pr. person. Turistskatten kan betales ved ankomst eller online. Hvis du velger å betale ved ankomst på Bali, skal du betale ved en av de fem betalingsskrankene til Bank Rakyat Indonesia (BRI). Du ser dem før du går gjennom passkontrollen. Her kan du betale med kredittkort. For å unngå kø og lange ventetider anbefaler vi at du betaler online før du kommer til Bali. Det gjør du via systemet “Love Bali” på koblingen her. Når betalingen er gjennomført, får du en kvittering. Den skal du skrive ut og ta med på reisen, for den vil bli skannet ved ankomst på Bali.

Reisedokumenter

Før avreise kan du laste ned appen vår her for å finne reisedokumentene dine og kontaktinformasjonen til TourCompass og våre lokale partnere.

Dersom reisen din inkluderer innenriksflyvninger eller transfer med speedbåt, er det som regel samarbeidspartneren vår som booker og utsteder billettene, som du får på reisemålet av guiden din.

Vi anbefaler at du laster ned appen WhatsApp på smarttelefonen din og legger til telefonnumrene til samarbeidspartnerne våre. Da kan du sende beskjeder og ringe dem gratis når du har Wi-Fi-forbindelse.

Vaksiner

Vi anbefaler at du kontakter en spesiallege, fastlegen din eller en autorisert vaksinasjonsklinikk for informasjon om vaksiner. Du kan også lese mer om reglene for reisevaksiner hos Folkehelseinstituttet.

Vær oppmerksom på bestemmelsene om gul feber – spesielt hvis du reiser inn via et land der det finnes gul feber. Noen land har krav om bevis for vaksine mot gul feber ved innreise. Ha derfor alltid vaksinasjonsbeviset med deg i håndbagasjen når du reiser.

Få 20 % rabatt på vaksinasjon

Når du bestiller en reise hos TourCompass, kan du få 20 % rabatt hos Sentrum Reisemedisin som har klinikker i Oslo og Bergen.

På deres hjemmeside; www.reisemedisin.no kan du bestille tid og få ytterligere veiledning om vaksiner gjeldende din reise.

Ved bestilling ber vi deg henvise til oss og ved konsultasjon er det fint om du viser ordrebekreftelsen for å få rabatt.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål om dette.

Reisevilkår

Vennligst les reisevilkårene våre nøye, for de er en del av de avtalevilkårene som gjelder for reiser som kjøpes hos TourCompass. Reiser som kjøpes hos oss er omfattet av “Lov om pakkereiser”.

Klikk her for å lese reisevilkårene våre.

 

Reiseforsikringer

Vi anbefaler alltid at du har en god reiseforsikring med i bagasjen når du skal dra ut på drømmereisen. I tillegg er det veldig lurt å tegne en avbestillingsforsikring.

Klikk her for å gå til vår side om forsikring, der du kan lese mer om anbefalingene våre.

FØR REISEN

Valuta, prisnivå og tips

Valutaen i Indonesia er indonesiske rupiah (IDR). Du kan finne den aktuelle kursen for indonesiske rupiah her.

Visa og Mastercard kan brukes på hoteller, de fleste restauranter og i butikker, men ikke på små lokale markeder. I alle større byer er det også minibanker der du kan ta ut kontanter.

Du kan lese mer om prisnivået i Indonesia her.

Tips er populært, men det er opp til deg om du vil gi det. Du kan gi så mye eller så lite du vil. Beløpene nedenfor er veiledende:

  • Pikkoloer: Min. 15 000 Rp pr. kolli bagasje
  • Stuepiker: Min. 20 000 Rp pr. dag pr. rom
  • Sjåfører: Min. 20 000 Rp dag pr. person, avhengig av hva slags service du får
  • Guider: Min. 40 000 Rp pr. dag pr. person, avhengig av hva slags service du får
  • Restauranter: På internasjonale restauranter er tips ofte inkludert i prisen, og i så fall vil det stå “10 % service charge” på regningen. Derfor er der ingen grunn til å legge til mer. Hvis tips ikke er inkludert i prisen, kan du legge til 5-10%, hvis servicen og maten har vært god. På lokale restauranter og gatekjøkken forventes det ikke tips, men du kan legge igjen noen småpenger når du går.

Mat og allergier

På de aller fleste reisemålene våre kan vi ta hensyn til allergier, samt allergener eller matpreferanser, men det er viktig at du opplyser om dette når du bestiller reisen.

Telefon, Wi-Fi og elektrisitet

Telefon og Wi-Fi:

Det er dyrt å bruke data og roaming i utlandet hvis det ikke allerede er inkludert i mobilabonnementet ditt. Du kan kontakte mobilleverandøren og høre hvilke tjenester som er inkludert i abonnementet ditt samt hvilke priser som gjelder for deg på utenlandsreiser.

Hvis du ikke allerede har data og roaming i utlandet inkludert i mobilabonnementet ditt, anbefaler vi at du bruker Wi-Fi når du er på hotell eller restauranter. Da kan du ringe og skrive gratis hjem via forskjellige tjenester, som f.eks. Facetime, Messenger og WhatsApp. Ellers er det også mulig å kjøpe et lokalt SIM-kort inkl. data ved ankomst.

 

Elektrisitet:

Indonesia bruker 230 volt. Det er viktig at du tar med deg en adapter, for Indonesia har ikke standardiserte støpsler.

Pakkeliste

Sørg alltid for å ha alle viktige og uunnværlige ting i håndbagasjen. Det gjelder f.eks. pass, visum, vaksinasjonsbevis, kredittkort, penger, forsikringsdokumenter, reisedokumenter, PC, mobiltelefon samt evt. info om helsetilstanden din og livsviktig medisin.

 

Besøk i templer

Når du besøker templer, stilles det spesielle krav til påkledning. Du skal ikke vise knær og skuldre, klærne dine må ikke være gjennomsiktige og du må ta av deg skoene.

Innføring av planteprodukter til EU

Det er ikke tillatt for reisende å innføre planter, frø, frukt og andre planteprodukter fra reiser i land utenfor EU, med mindre de har et medfølgende plantehelsesertifikat. Reglene gjelder også for mindre mengder planter og planteprodukter.

Du kan lese mer om reglene her.

Reisende med redusert bevegelighet

Vi glør oppmerksom på at våre reiser generelt ikke er egnet for bevegelseshemmede personer. Kontakt oss gjerne for å få informasjon om mulighetene i forhold til dine spesifikke behov.

FLYREISEN

Flybilletter

Hos de fleste flyselskaper er flybilletter elektroniske (e-billetter).

Det er viktig at du kontrollerer om navnet ditt er riktig stavet, for navnet på reservasjonen må være nøyaktig som i passet ditt. Hvis du har rettelser til navnet ditt, må du kontakte oss så raskt om mulig. Vær oppmerksom på at dette kan medføre et gebyr fra flyselskapet.

Setereservasjon

Flyselskapet vil tildele deg en plass ombord på flyet ved innsjekking. Hvis du har spesifikke ønsker angående hvor på flyet du vil sitte, kan du selv reservere et sete på flyselskapets hjemmeside eller i appen deres. Vær oppmerksom på at de fleste flyselskaper krever betaling for en setereservasjon.

Det varierer når flyselskapene åpner for setereservasjon, men som en hovedregel kan du bestille seter fra bestillingstidspunktet og inntil 48 timer før avgang.

Vi gjør dessuten oppmerksom på at flyselskapet har full rådighet over alle seter på flyet og at de derfor alltid har rett til å foreta endringer i en reservasjon.
Hvis du ikke reserverer et sete før avreise, vil flyselskapet tildele deg en plass ved innsjekking.

Innsjekking

Ved innsjekking bruker du passet ditt og bestillingsreferansen som fremgår av reiseplanen din.

Vi anbefaler at du laster ned flyselskapets app på telefonen din. I appen er det mulig å sjekke inn på nett, vanligvis fra 24 til 48 timer før avreise. I appen kan du også holde deg oppdatert om evt. flyendringer og annen viktig informasjon om flyreisen din.

Vær oppmerksom på at flytidene kan ha endret seg i forhold til tidene som er angitt i den reiseplanen du fikk ved bestilling av reisen. Det er alltid flytidene i flyselskapets app eller på flyselskapets hjemmeside som gjelder.

På flyplassen

Vi anbefaler at du møter opp på flyplassen senest 2 timer før avreise. Det er lurt å sjekke ut flyplassens hjemmeside for å se de siste oppdateringene.

Bagasje

Vi bruker mange ulike flyselskaper til reisemålene våre. De nøyaktige reglene om håndbagasje og innsjekket bagasje finner du på flyselskapets hjemmeside eller i appen deres.

Forsinket bagasje

Hvis bagasjen din skulle være forsinket, skal du ved ankomst henvende deg til personalet i bagasjeområdet på flyplassen og melde bagasjen din som forsinket.

Det er viktig at du har bagasjekvitteringen når du skal fylle ut PIR-rapporten. (Property Irregularity Rapport).

Vær oppmerksom på at du ikke må forlate bagasjeområdet på flyplassen før du har fylt ut rapporten.

I tilfelle forsinket bagasje ber vi deg om å kontakte samarbeidspartneren vår, som vil sørge for at guiden/sjåføren venter på deg.

Flyforsinkelser eller kanselleringer

Dersom det skulle skje endringer i forbindelse med flyreservasjonen din før avreise, vil vi naturligvis kontakte deg med informasjon om dette.

Hvis det skulle oppstå flyforsinkelse etter innsjekking, er det flyselskapet som har ansvaret for å ombooke reisen din. De vil normalt booke neste mulige avgang og sørge for eventuell forpleining og overnattning hvis dette skulle være nødvendig.

Samarbeidspartneren vår sjekker selv eventuelle endringer av ankomsttider, og vil naturligvis vente på deg selv om flyet ditt skulle være forsinket.

Hvis en forsinkelse eller kansellering betyr at flyselskapet ombooker deg til et annet flynummer etter at du er kommet til flyplassen, ber vi deg kontakte oss på TourCompass’ nødnummer.

PÅ REISEMÅLET

Passkontroll og toll

Passkontroll:

Når du ankommer ditt endelige reisemål, går du gjennom passkontrollen. Her sjekkes passet ditt og eventuelle innreisepapirer og visum. Mange steder må du avgi fingeravtrykk, og det tas også et bilde av ansiktet ditt for biometrisk gjenkjenning. Du kan også få spørsmål om dine reiseplaner i landet og evt. adressen til overnattingsstedet ditt.

Toll:
Når du er kommet gjennom passkontrollen og har hentet bagasjen din, skal du gjennom tollen. Hvis du ikke har noe å fortolle, kan du gå gjennom “nothing to declare”. Hvis du derimot har noe å fortolle, er det viktig at du går gjennom “declare”. Det er ditt eget ansvar å sjekke hvilke tollregler som gjelder i det landet du reiser til.

Ankomst

Ved ankomst blir du møtt av en guide/sjåfør som står klar til å ta imot deg med et TourCompass-skilt.

Hvis du mot formodning ikke finner guiden/sjåføren din, ber vi deg kontakte samarbeidspartneren vår på deres nødnummer. Det står i reisedokumentene dine.

Innsjekking og utsjekking på hoteller

Innsjekking er vanligvis kl. 14.00, og du kan derfor ikke regne med å få rommet ditt før dette tidspunktet. Hvis du i ønsker tidlig innsjekking, kan du mot betaling bestille dette når du bestiller reisen.

Ved innsjekking vil resepsjonsmedarbeideren vanligvis registrere kredittkortet ditt og muligens reservere et beløp. Dette er ikke en ekstra utgift, men en vanlig ordning på hoteller for å sikre betaling ved evt. bruk av minibar eller lignende. Ved utsjekking blir beløpet automatisk bli frigitt hvis du ikke har gjort bruk av dette.

Det er meget vanlig at hotellene tar en kopi av passet ditt. Noen steder er dette et krav fra lokale myndigheter.

Ved avreise er det normalt utsjekking rundt kl. 10.00. Skal du først reise videre om ettermiddagen eller kvelden, kan du få oppbevart bagasjen din til avreise. Hvis du i stedet ønsker sen utsjekking, kan du mot betaling bestille dette når du bestiller reisen.

Reiseform og transport

Våre reiser til Indonesia er individuelle rundreiser, men utflukter og transferer foregår i internasjonale grupper fra 1–14 personer og kun med TourCompass’ egne gjester.
De fleste ekstrautfluktene foregår med TourCompass’ egne gjester, noen kan også foregå med andre enn TourCompass’ egne gjester. Dette vil fremgå av beskrivelsen.

I tilfelle utforutsette forhold som f.eks. dårlig vær, sperrede veier eller andre ting, kan det bli nødvendig å endre rekkefølgen på sightseeingturer og severdigheter i dagsprogrammene.

Vår leverandør av vanntransport på de enkelte strekningene:

Bali-Gili: Blue Water Express (hurtigbåt) eller Eka Jaya Fast Ferry (ferge)

Gili-Lembongan: Scoot Fast Cruise (hurtigbåt)

Bali-Lembongan: Glory Fast Boat (hurtigbåt)

Bali-Lombok: Blue Water Express (hurtigbåt)

Lombok-Gili: Privat (hurtigbåt)

Java-Bali: Offentlig (ferge)

Trenger du hjelp underveis?

Vi har et 24-timers nødnummer du alltid kan bruke til å komme i kontakt med oss hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser på reisen din. I tillegg får du også tilsendt telefonnummer og nødtelefonnummer til vår samarbeidspartner på reisemålet. I noen tilfeller kan det være enklest og raskest å kontakte samarbeidspartnerne våre på grunn av tidsforskjellen, hvis du f.eks. skulle havne i en situasjon der henting til en utflukt eller en transfer er mer enn 15 min. forsinket.

ETTER REISEN

Ris og ros/kontakt

Vi lever av glade gjester, så vi vil veldig gjerne høre fra deg når du er kommet hjem igjen. Send en e-post til info@tourcompass.no eller ring til oss på tlf.: 85 29 54 24.

Asia
Iida Egelund Väänänen

Iida har reist til mange destinasjoner og elsker å hjelpe andre med å finne drømmereisen deres.

Se åpningstider
Mandag - torsdag fra 10-16
Fredag fra 10-14